او در سال ۱۹۸۵ پس از شش سال دیکتاتوری شرم آور حکومت اسلامی در ایران، تصمیم می گیرد تا کشورش را به قصد ادامه تحصیل ترک کند و بعد از یک سال در خارج از کشور موفق به اخذ ویزای تحصیلی به آمریکا و بعد از اتمام تحصیل در دانشگاه کانزاس سیتی، به دلایل مشکلات مالی به کالیفرنیا نقل مکان و در آنجا مشغول کار می‌شود . بعد از ازدواج، شهروندی آمریکا را می‌پذیرد و در حال حاضر با همسر و دو فرزند (دختر، پسر) زندگی می کند.

داری مدرک لیسانس مهندسی الکترونیک و همچنین تخصص در ارتباطات، لجستیک و تجربه در مدیریت باز را دارد. شرکت خصوصی «آی کیو تورانیکس» (خرید و فروش وسایل امنیتی) را در سال ۱۹۹۰ در شهر شرمن اوکس کالیفرنیا تاسیس و تا به امروز مدیریت می‌کند.

ایشان بعد از قتل‌های زنجیره‌ایی در زمامداری ملاء خاتمی، آشکارا با جمهوری اشغالگر اسلامی به مخالفت برخاست و از مبارزات مسالمت آمیز مردم ایران، مشروط به حق دفاع از خود، برای تغییر جمهوری اسلامی با حاکمیت قانون سکولار دموکرات حمایت می کند. در طول فعالیت‌های سیاسی خود افتخار همکاری با اندیشمندان و استادان علوم سیاسی و مدیران تشکیلات آشنا و در کنار آنها تجربیات بسیار ارزنده‌ایی را کسب می‌کند.

از دیر زمان آموزه‌های فیلسوف بزرگ ایران زمین (اشو زرتشت) را چراغ راه خود قرار داده و با آموز گفتارهای این شخصیت جهانی زندگی می‌کند. در ماه مارس ۲۰۱۸ تصمیم می‌گیرد که بطور رسمی سدره پوشی و به آیین زرتشتی روی آورد و از آن تاریخ، نام حقیقی خودم را به نام ایرانی کی پرویز ورجاوند تغییر می‌دهد و آرزو دارد که روزی برسد که اکثریت ایرانیان به این مهم دست یابند و با ورود به خانه پدری خود، دوباره به سنت و منش‌های ایرانشهری اجداد خود آشنا و به راستی آزاده‌گی را تجربه کنند.

با مهر،
کی پرویز ورجاوند